לוגו מכון צללים

הגיל הרך במאה ה – 21

לימודי הגיל הרך במאה ה - 21

רציונל הקורס:

" הילד של היום הינו המבוגר של מחר…" למבוגרים המטפלים בילד השפעה מכרעת על התפתחותם של ילדים מבחינה רגשית וקוגניטיבית.

הקורס יקנה כלים לתקשורת איכותית ולטיפול מיטבי, יחשוף נקודת מבט רחבה על התפתחותם של ילדים, ישלב בין ידע לגבי הצרכים שלהם בחיי היומיום והתפתחותם המיטבית, לבין המטרות והשאיפות שלנו בעבורם בראיה עתידית.

המאה ה 21 מכונה גם "המאה של המוח", בזכות המחקר המתפתח מאוד בתחום זה ובעיקר בזכות ההבנה כי המוח האנושי צמא למידע והתפתחות כבר מהיום הראשון.

הידע הרב לגבי התפתחות של תינוקות ופעוטות הציב אתגרים והתמודדויות חדשים ותחושת אחריות עצומה כלפי חשיבות ומשמעות הטיפול בשנים הראשונות.

יחד עם זאת, עדיין קיים פער גדול בין ההצפה של ידע תיאורטי אינסופי, לא תמיד מבוסס, לבין הכלים המעשיים ויכולות היישום לטיפול איכותי בתינוקות ופעוטות.

קורס זה ישלב בין ידע, מבוסס מחקר, לכלים יישומיים מעשיים.

הסתכלות מקצועית נכונה על תינוקות ופעוטות משלבת מבט הוליסטי רב תחומי. שלבי ההתפתחות של תינוקות ופעוטות כוללים מרכיבים רגשיים, מוטוריים וקוגניטיביים.

התרבות של איש החינוך, המטפל, ההורה, משפיעה על האמונות והדעות שמביא אתו המטפל לאינטראקציה עם הילד. זיהוי ומיפוי כל אלה יאפשר גישה מקצועית שמותאמת לצרכים של ההורה והילד.

הורי הילדים שמגיעים למסגרות החינוכיות, בעלי צרכים אישיים משמעותיים וכיום ידוע, מחקרית, כי רווחתו הנפשית של ההורה תשפיע על תחושת המסוגלות שלו ועל טיפול איכותי בילד, מתוך כך, הקורס ייתן לאיש החינוך גם כלים למענה בעבור הורי הילדים בגיה"ר

גישת ה.ב.י.ת. (איריס גרנות) מובילה ראיה חדשנית המשלבת תהליכי מודעות עצמית של המבוגר המטפל לתגובות שלו ובמקביל, תהליכי מודעות למסרים שהילד מביע בהתנהגותו. הבנה זו, מפתחת יכולת התאמה בין הערכים והמטרות לטווח הקרוב והרחוק של המבוגר להבנת הצרכים התפתחותיים בכל נקודת זמן, של הילד.

מלמדת כלים להתאמה והקשבה, ביטחון, ידע ותקשורת איכותית.

מטפלים המוכשרים בגישת ה.ב.י.ת. יודעים לתת מענה משמעותי ואיכותי תוך כדי זיהוי ומיפוי צרכים והבנה כי יש להם השפעה עתידית ארוכת טווח.

גישת ה MISC (פרופ' פנינה קליין ז"ל) – תקשורת איכותית בין המבוגר לילד, מאפשרת לילד לממש את הפוטנציאל שלו ולהתפתח בצורה מיטבית.

המשתתפים בקורס ילמדו את העקרונות הבסיסיים של גישת התיווך( MISC) שהינה גישה מבוססת מחקר, בעלת כלים מעשיים לשימוש בחיי היומיום, בכל פעילות עם הילד, השימוש בעקרונות התיווך בתקשורת עימו, מקדמת את התפתחותו הרגשית והקוגניטיבית.

השילוב הנ"ל הינו פורץ דרך ביכולת ללמד כלים מעשיים לטיפול בילד בשילוב עם תהליכי מודעות עצמית והתפתחות של המטפלים בילד, בטווח זמן קצר.

מטרות הקורס

להיות המוביל בהתפתחות אנשי מקצוע איכותיים בעלי כלים וידע, שיוכלו לתת מענה משמעותי מותאם לילד ולמשפחה, בחיי היומיום ובראיה עתידית.

לאפשר לאיש החינוך להנות מעבודתו תוך כדי עשיה משמעותית איכותית

לפתח נקודת מבט חדשנית וייחודית.

התאמה – ללמוד להקשיב למסרים של הילד וההורה, לזהות צרכים ולתת מענה מתאים, מקצועי וחדשני.
ביטחון – פיתוח אישי ומקצועי – לפתח אנשי חינוך בעלי ביטחון עצמי, מטרות והבנה של תהליכים.
ידע – ללמוד על התפתחות של ילדים בראיה רב תחומית
תקשורת – למידה של כלים לתקשורת איכותית בין המבוגר לילד והשפעת התקשורת על ההתפתחות.

אוכלוסיית היעד

אנשי חינוך וטיפול בתינוקות ופעוטות, בבית ובמסגרות לגיה"ר.

מנהלי ועובדי גנים פרטיים או מוסדיים, מטפלות אישיות ומנהלות משפחתונים

הורים שמעוניינים ללמוד גישה חדשנית ויצירתית המשלבת בין מודעות עצמית של המטפל להבנת דרכי החשיבה וההתפתחות של הילד ומקנה כלים מעשיים לטיפול מיטבי ומקצועי והנאה משותפת .

היקף הקורס – 50 שעות אקדמיות

לימודי תעודה וקורסים נוספים

בודק...